Θέατρο για όλους – Workshops

Η Τεχνών Εκατό – Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σας καλωσορίζει  στα  Workshops – Θέατρο για Όλους !  που θα πραγματοποιηθούν στις αίθουσες του Ιδρύματος  την εκπαιδευτική περίοδο 2023-2024.

Τα   Workshops  – Θέατρο για Όλους ! απευθύνονται σε :

Επαγγελματίες Ηθοποιούς

Σπουδαστές Δραματικών Σχολών

Μη Επαγγελματίες Ηθοποιούς

Εφήβους

Διδάσκουν κατά τμήμα οι  :

Χάρης Φραγκούλης , Λάκης Λαζόπουλος , Σοφία Φιλιππίδου, Χάρης Τζωρτζάκης , Γιάννης Στόλλας, Χρήστος Κοντογεώργης, Γιώργος Κουτλής, Μυρτώ Γκόνη, Μενέλαος Καραντζάς, Δημήτρης Τσεκούρας, Αλέξανδρος Σχισμένος κ. α.

Στα Workshops – Θέατρο για Όλους !  κάθε τμήμα έχει διαφορετική διάρκεια και θέμα . Με το τέλος των Workshops θα δοθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Χάρης Φραγκούλης, μαθήματα υποκριτικής για όλους

« Από την Ανάγνωση στην Υποκριτική   και από την Ποίηση  του 19ου  & 20ου  αιώνα στους Αγγελιοφόρους »

Μαθήματα Υποκριτικής  που απευθύνονται  σε όλους εκείνους που θέλουν να μάθουν τι είναι Θέατρο , ανεξάρτητα αν είναι σπουδαστές , επαγγελματίες ή όχι .

Διάρκεια Μαθήματος   :    2 μήνες  /  32 ώρες

Έναρξη :    Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

Περίοδος  :  Νοέμβριος και Δεκέμβριος  2023  ,  κάθε Δευτέρα στις  17:00 – 21:00

Κόστος :  250 ευρώ   ( 125 ευρώ μηνιαίως )

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:

Ο Χάρης Φραγκούλης είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης.

Το 2013 τιμήθηκε με το θεατρικό βραβείο “Δημήτρης Χορν”.

Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Γκόλφω (2013), Οπερέττα (2017), Άμλετ (2015), Το τραμ με το όνομα «Πόθος» (2018), Γυάλινος Κόσμος (2018), Δον Ζουάν (2017), Ιχνευταί (2021), Κομμώτριες – Μεταπολίτευση (2021)

Το 2018 συμμετείχε επίσης στη θεατρική παράσταση Όρνιθες του Νίκου Καραθάνου που ανέβηκε στο St. Ann’s Warehouse στη Νέα Υόρκη.

Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες Οι Αισθηματίες (2014), ΑΦΤΕΡΛΩΒ (2016), Όρνιθες ή πώς να γίνεις πουλί (2019).


Χάρης Τζωρτζάκης – Γιάννης  Στόλλας, μαθήματα θεάτρου για Ενήλικες

 « Έχουμε Παράσταση !!!»

Τι είναι Θέατρο ;  Πως διαβάζουμε ένα έργο ; Τι  είναι οι χαρακτήρες ενός έργου ,  ; Πως τους προσεγγίζουμε  ; Πως το ατομικό γίνεται συλλογικό;

Σας περιμένουμε  να ανακαλύψουμε μαζί την ομορφιά της Υποκριτικής τέχνης ! 

Στο τέλος της περιόδου θα παρουσιάσουμε στο κοινό την δουλειά μας.

Μαθήματα Υποκριτικής  που απευθύνονται  σε όλες και όλους που θέλουν να έρθουν σε επαφή με το  Θέατρο , ανεξάρτητα αν είναι σπουδαστές , επαγγελματίες ή όχι .

Διάρκεια Μαθήματος   :    8 μήνες / 96 ώρες

Έναρξη :     Τετάρτη  18  Οκτωβρίου 2023

Περίοδος  :   Οκτώβριος 2023 –  Ιούνιος 2024 ,   κάθε Τετάρτη στις  18:00 – 21:00

Κόστος :  80 ευρώ μηνιαίως

Γιάννης Στόλλας, βιογραφικό:

   Ο Γιάννης Στόλλας είναι  ηθοποιός και δάσκαλος Υποκριτικής . Γεννήθηκε στην Πάτρα. Αποφοίτησε από την Πρότυπη Σχολή Πατρών.  Αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1993) . Από το 2014 διδάσκει Υποκριτική στην Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και είναι υπεύθυνος της Ομάδας Ενηλίκων Σαββάτου. Από φέτος, 2023, θα διδάσκει Υποκριτική και στην Σχολή Θεάτρου Τεχνών 100 Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Συνεργάστηκε σας ηθοποιός με το Εθνικό Θέατρο, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Λάρισας, Κέρκυρας, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση , τα περισσότερα Αθηναϊκά Θέατρα και τους σκηνοθέτες : Κ. Τσιάνο, Ν. Μαστοράκη,  , Μ. Λυμπεροπούλου ,Γ. Μπέζο, Π. Βασιλόπουλο, Σ. Φασουλή,  Κ. Φοντούκη, Θ. Εσπίριτου, Κ. Ρουγγέρη, Ν. Αρμάο ,  Θ. Μουμουλίδη, Β.Θεοδωρόπουλο, Β. Νικολαίδη, Θ. Θεολόγη, Γ. Ρήγα, Κ. Καστανά , Ζ. Λασάλ, Φ. Μπουντούρογλου, Γ. Θεοδοσιάδη, Χ. Σπηλιώτη, Β. Βολιώτη, Ρ. Οικονομίδου, Γ.  Κακλέα, Κ. Μαρκουλάκη, Χ. Δήμα, Σ. Θεοδωράτου, Ν. Κουτελιδάκη , Γ. Εμιρζά ,κ.α. Έπαιξε στα έργα : Ποίηση Βροχή Μουσική ,Οι Κάφροι , Ορέστεια ,Σταχτοπούτα, Πλούτος, Μελό, Ανδρομάχη , Λα Μοσκέτα ,Πεντάμορφη και το Τέρας, Η Τραπεζαρία, Όρνιθες , Οθέλλος , Μορμόλης , Αλχημιστής , Τα γούστα του κ. Σλόαν , Βάτραχοι , Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες , Βασιλικός ,Ειρήνη , Φοιτηταί , Δον Κιχώτης , Η Σπασμένη Στάμνα , Λυσιστράτη , Αγκά Σφι+Φι , Σκουπίδια Δεν Βλέπω, Δεν Ακούω, Δεν Μιλάω, Λυσιστράτη , Ο Βιολιστής στην Στέγη, Ο κύκλος με την κιμωλία, Ο Υπάλληλος , Φλωρεντινή Τραγωδία , Πολύ Κακό για το Τίποτα, Ξενοδοχείο Ο Παράδεισος , Οι Αγαπητικοί της Βοσκοπούλας, Η δε γυνή να φοβήται , Απατεώνες και Τζέντλεμαν, Επιθεωρητής Αντρέ, Αντιγόνη  , Φιλάργυρος , Μεφίστο , Φιλουμένα  Μαρτουράνο,Ο Θάνατος του Εμποράκου , Βιοτεχνία Υαλικών, Κατ’οίκον εργασία , Οι Γαμπροί της Ευτυχίας , Ο Βυσσινόκηπος , Mόμπυ Ντικ ,  Anima Eterna, Καλιφόρνια Ντρίμιν Νο2 ,κ.α Στην Τηλεόραση – Kινηματογράφο – Ραδιόφωνο στα : Γόβα Στιλέτο ,Τμήμα Ηθών ,Το Κλειδί ,Eπτά Θανάσιμες Πεθερές ,Ελλη Λαμπέτη , Πόσο Γλυκά με Σκοτώνεις ,Βέτα Κουήν , O Γάμος της κόρης μου, «8» , Post Human Kind , Ερμηνεία Αγάπης, Χαρακτήρες κ.α.

Χάρης Τζωρτζάκης, βιογραφικό:

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1985. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών(2010). Έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών με το Εθνικό Θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Θέατρο Τέχνης κ.α. Μεταξύ άλλων έχει δουλέψει με σημαντικούς σκηνοθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό όπως με το Ν.Μαστοράκη,Β.Παπαβασιλείου,Κ.Τσιάνο,Λ.Λαζόπουλο, Ολυβιέ Πυ, Τ.Παντούρ κ.α.


Μυρτώ Γκόνη,  μαθήματα Θεάτρου

 «Αναπνέω / Σκέφτομαι / Κινούμαι / Υπάρχω»

 Μαθήματα Θεάτρου  που απευθύνονται σε  Σπουδαστές και Επαγγελματίες Ηθοποιούς και όσους αφορά η σκηνή

Δράση επί σκηνής ή Πώς να ξέρω τί πρέπει να κάνω.

Με όχημα τη δύναμη της ομάδας, μετατρέπουμε την αμηχανία της σκηνής σε δυναμικό εργαλείο δράσης. Σε  μια αυξανόμενης έντασης συνθήκη, με ηχητικές οδηγίες και μουσική, μετατρέπουμε τον φόβο που η σκηνή προκαλεί σε πλεονέκτημα.

Δουλεύοντας κείμενα από τη σύγχρονη νεοελληνική λογοτεχνία διασκευασμένα ειδικά για την εκπαίδευση του ηθοποιού, ξεκινάμε από την κίνηση στον χώρο και φτάνουμε στο λόγο, ανακαλύπτοντας τη δράση του κειμένου. Μέσω της συγκέντρωσης και της εγρήγορσης σε ένα πλαίσιο χαράς και ασφάλειας, ασκούμαστε στη δυσκολία του να παραμείνουμε συγκεκριμένοι και τολμηροί. 

Ταυτόχρονα, ενδυναμώνουμε την εσωτερική μας φωνή ενώνοντάς την με την συλλογική και μαθαίνουμε πώς να διαχωρίζουμε την πληροφορία από τον τρόπο μετάδοσης της. Αποβάλλουμε τον φόβο που η σκηνή επιφέρει και απολαμβάνουμε τη δράση στον «ενδιάμεσο χώρο» μεταξύ του εαυτού και του παρτενέρ.   Μαθαίνουμε πώς να υπάρχουμε ξανά, επί σκηνής.

Ένα εργαστήριο με την ηθοποιό και αρχιτέκτονα Μυρτώ Γκόνη με εργαλεία το σώμα και το χώρο. Απευθύνεται σε όσους αγαπούν τη σκηνή και θέλουν να καταλάβουν περισσότερα. 

Διάρκεια Μαθήματος :  2 μήνες / 32 ώρες

‘Εναρξη : Σάββατο 3 φεβρουαρίου 2024

Περίοδος  : Φεβρουάριος και Μάρτιος 2024 , κάθε Σάββατο στις 15:00 – 19:00

Κόστος : 80 ευρώ μηνιαίως

Μυρτώ Γκόνη, βιογραφικό:

Η Μυρτώ Γκόνη μεγάλωσε στο Ναύπλιο. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Ε.Μ.Π. και Θέατρο σε επίπεδο MSc. Από το 2013 εργάζεται ως ηθοποιός σε μεγάλες και μικρές σκηνές της Αθήνας. Έχει συνεργαστεί με πάνω από είκοσι παραγωγές και έχει πραγματοποιήσει περιοδείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συναντηθεί με τους: Ελένη Ευθυμίου (Ελεύθεροι Πολιορκημένοι), Κώστα Φιλίππογλου (O επιθεωρητής), Γρηγόρη Καραντινάκη (Χρωματιστές Γυναίκες),  Κώστα Γάκη (Το δέντρο του Οιδίποδα), Ένκε Φεζολλάρι (Η αγάπη άργησε μια μέρα), Λίλλυ Μελεμέ (Γέρμα, Σαλώμη), κ.ά. 
Από το 2009 διδάσκεται από τον Ryszard Nieoczym τις αρχές του θεάτρου όπως τις διδάχθηκε από τον Jerzy Grotowski, αναπτύσσοντας τον δικό της τρόπο προσέγγισης της σκηνής. Έχει διδάξει ως υπότροφος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου, Υποκριτική και Σκηνοθεσία στο τρίτο και τέταρτο έτος σπουδών.


Μενέλαος Καραντζάς,  μαθήματα   Σκηνοθεσίας Θεάτρου

Workshop σκηνοθεσίας θεάτρου – Η πρώτη ατάκα

Περιγραφή / Περιεχόμενο

Η έναρξη της θεατρικής παράστασης και ειδικότερα η έναρξη του λόγου σε μία παράσταση -η πρώτη επαφή του θεατή με το κείμενο του θεατρικού έργου- είναι ένα πολύ ιδιαίτερο, σημαντικό και κρίσιμο σημείο για τη δουλειά του σκηνοθέτη. Στο εργαστήριο σκηνοθεσίας που έχει  τίτλο Η πρώτη ατάκα θα εξεταστεί η προετοιμασία, η δημιουργική διαδικασία και η υλοποίηση στη σκηνή αυτού του τμήματος της παράστασης μέσα από τη μελέτη συγκεκριμένων θεατρικών έργων. Το εργαστήριο απευθύνεται σε σπουδαστές δραματικών σχολών, σπουδαστές σκηνοθεσίας και θεατρολογίας, ηθοποιούς, θεατρολόγους και σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν θεωρητικά και πρακτικά την σκηνοθεσία, να εμβαθύνουν στα στοιχεία και τις τεχνικές της και επιθυμούν να ασχοληθούν επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά ως σκηνοθέτες στο θέατρο.

Οργάνωση / Διδακτική μέθοδος

Πρόκειται για μία σειρά 6 τετράωρων συναντήσεων εκ των οποίων η πρώτη θα αφορά μία γενική εισαγωγή στη σκηνοθεσία και στα βασικά στοιχεία της, τα οποία θα εξεταστούν με ασκήσεις.

Στις υπόλοιπες 5 συναντήσεις θα διερευνηθούν μέσω πρακτικών σκηνικών εφαρμογών τα ειδικά ζητήματα που σχετίζονται με την πρώτη ατάκα μίας παράστασης, χρησιμοποιώντας τα κείμενα από 5 διαφορετικά μεταξύ τους θεατρικά έργα. Το εργαστήριο θα γίνεται σε εβδομαδιαία βάση, έτσι ώστε οι σπουδαστές στο διάστημα της μίας βδομάδας που μεσολαβεί μεταξύ δύο συναντήσεων, να έχουν το χρόνο να διαβάσουν το θεατρικό έργο που θα μελετηθεί στην επόμενη συνάντηση και να προετοιμάσουν τις προτάσεις τους. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, και μέσω του συνδυασμού της θεωρητικής παρουσίασης με μία σειρά πρακτικών ασκήσεων, θα αναλυθούν οι τεχνικές της σκηνοθεσίας και θα μετατραπούν σε εργαλεία που θα βοηθήσουν τους σπουδαστές στο στήσιμο της πρώτης ατάκας ενός θεατρικού έργου, αναδεικνύοντας μεταξύ άλλων, πώς η δραματουργική ανάλυση στηρίζει την υποκριτική, πώς η κίνηση αποκαλύπτει το νόημα, πώς η εικόνα παράγει σημασίες και πώς η χρήση του χώρου συμβάλει στην αφήγηση μιας ιστορίας. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι σπουδαστές θα εναλλάσσονται συνεχώς από το ρόλο του σκηνοθέτη στο ρόλο του ηθοποιού και θα κληθούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις, τα εργαλεία και την εμπειρία που φέρουν ήδη από την επαφή τους με το θέατρο.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

α) η εξάσκηση των σπουδαστών στην εφαρμογή των στοιχείων της σκηνοθεσίας στην πράξη, ξεχωριστά και συνθετικά με επικέντρωση στην πρώτη ατάκα ενός θεατρικού έργου και στην έναρξη μίας θεατρικής παράστασης,

β) η επαφή των σπουδαστών με τα συγκεκριμένα θεατρικά κείμενα που θα μελετηθούν για εφαρμοστούν στην πράξη οι προτάσεις για την πρώτη ατάκα καθενός από αυτά,

γ) η εξοικείωση με την έννοια της δραματουργικής ανάλυσης και τον τρόπο που αυτή διαμορφώνει τη σκηνοθεσία,

δ) η αναγνώριση των στοιχείων της θεατρικής σκηνοθεσίας που διαφοροποιούν ή συνδέουν τις προσωπικές σκηνοθετικές προσεγγίσεις,

ε) η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των σπουδαστών, η ανάπτυξη της ικανότητας αναγνώρισης των στοιχείων της σκηνοθεσίας και η όξυνση της κριτικής τους παρατήρησης.

Σημείωση: στο παραπάνω κείμενο οι λέξεις «σκηνοθέτης», «ηθοποιός» και «σπουδαστές» εννοούνται πάντα ως «ο/η σκηνοθέτης/σκηνοθέτρια», «ο/η ηθοποιός» και «οι σπουδαστές/ σπουδάστριες».

Διάρκεια Μαθήματος   :    6 εβδομάδες      /   24 ώρες

Έναρξη :  Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023

Περίοδος : Νοέμβριος 16, 23, 30, Δεκέμβριος 7, 14, 21, κάθε Πέμπτη στις 17:30 – 21:30

Κόστος :  180 ευρώ σύνολο

Βιογραφικό:

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (ΤΘΣ) του ΕΚΠΑ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου MFA στη Σκηνοθεσία Θεάτρου από την East 15 Acting School του University of Essex, UK, και έχει παρακολουθήσει κύκλο μαθημάτων Σκηνοθεσίας στη σχολή ГИТИС της Μόσχας. Είναι φοιτητής του ΠΜΣ Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων του ΕΑΠ. Κατέχει Δίπλωμα Μετάφρασης μεταξύ ελληνικών και αγγλικών, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικής Γραφής στο ΕΚΕΜΕΛ και στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, καθώς και μαθήματα Σκηνογραφίας-Ενδυματολογίας στη Σχολή Σταυράκου. Είναι Εκπαιδευτής Ενηλίκων με πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Έχει διδάξει στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών (Υποκριτική – Δραματουργική Ανάλυση, Δραματολογία), στο Θέατρο των Αλλαγών (Σκηνοθεσία), στο ΤΘΣ / ΕΚΠΑ

(επικουρικό διδακτικό έργο στο Θέατρο της Αρχαιότητας), στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (επικουρικό διδακτικό έργο στη Σκηνογραφία), και στη Σχολή Σταυράκου (Δραματολογία, Ιστορία Θεάτρου). Εργάζεται ως σκηνοθέτης θεάτρου, δραματολόγος παραστάσεων, μεταφραστής και σύμβουλος δραματουργίας για Έλληνες και Βρετανούς θεατρικούς συγγραφείς, ενώ έχει εργαστεί και ως drama teacher στο Λονδίνο. Υπήρξε συνεργάτης της Θερινής Ακαδημίας του Εθνικού Θεάτρου (2006-2009) και για δύο συνεχόμενες χρονιές (2015 & 2016) συμμετείχε στο Directors Lab του Lincoln Center Theater στη Νέα Υόρκη.

Σκηνοθεσίες:

Η Αιμολήπτρια, της Ella Road, Θέατρο Μικρό Άνεσις, Απρίλιος 2023 (και μετάφραση)

Αχιλλέως Έρωτες, της Χριστίνας Καραβεζύρη, Επιγραφικό Μουσείο, Μάιος 2022 (και δραματουργική επεξεργασία)

Η Μικρή μας Πόλη, του Thornton Wilder, Θέατρο Altera Pars, Μάιος 2019

Ωκεανός, του Alessandro Baricco, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Δεκέμβριος 2017 (συνεργάτης σκηνοθέτης)

τομή, της Pamela Carter, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Οκτώβριος 2017 (και μετάφραση)

Η μέρα που πέθανε ο Γκαγκάριν, του Viliam Klimáček, Θέατρο Τέχνης, Σεπτέμβριος 2017

Η Πίσσα, της Χριστίνας Καραβεζύρη, Μουσείο Φωτεαρίου Αθηνών, Μάρτιος 2017

Κλειστό Άσπρο, της Αργυρώς Βώβου, Θέατρο Τέχνης, Οκτώβριος 2016

Ποιο Σώμα; των Ελένης Κοσμά & Κορίνας Κονταξάκη, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Σεπτέμβριος 2016

Είκοσι Αστικά Μονόπρακτα, της Δώρας Τσόγια, Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, Σεπτέμβριος 2016

I Want a Country, του Ανδρέα Φλουράκη, Directors Lab, LCT, Νέα Υόρκη, Αύγουστος 2016

Ο Μονόλογος του Βασιλιά Λεοπόλδου, του Mark Twain, Bijoux de kant hood, Ιούλιος 2016 (και διασκευή)

Ποιο Σώμα; των Ελένης Κοσμά & Κορίνας Κονταξάκη, Αγγέλων Βήμα, Μάιος 2016

Τραγούδια, διάλογοι, ζωή παράλογη, των φοιτητών ΕΚΠΑ, Θέατρο Σημείο, Μάρτιος 2016

Κάντε Κλικ Εδώ, του Jose Padilla, Ινστιτούτο Θερβάντες, Αθήνα, Μάρτιος 2016 Tamburlaine, του Christopher Marlow, Directors Lab, LCT, Νέα Υόρκη, Ιούλιος 2015 Time for Heroes, του Kevin Lee, Barons Court Theatre, Λονδίνο, Φεβρουάριος 2015 Mad about the Boy, Phil Jacobs, Etcetera Theatre, Λονδίνο, Μάιος 2014

Sotirias’ Army, των Αντώνη & Κων/νου Κούφαλη, Riverside Studios, Λονδίνο, Μάρτιος 2014

Doubles, του Michael Frayn, Corbett Theatre, Λονδίνο, Σεπτέμβριος 2013

Publius Horatius, του Μενέλαου Καραντζά, White Bear Theatre, Λονδίνο, Απρίλιος 2013 (και δραματουργία)


Δημήτρης Τσεκούρας,  εργαστήριο  Λογοτεχνικής Μετάφρασης

Εισαγωγή στην Θεωρία της Λογοτεχνικής Μετάφρασης

Και ακόμη πιο συγκεκριμένα: Στη Λογοτεχνική Μετάφραση που πρόκειται να παρασταθεί.

Με δεδομένο ότι, όταν μιλάμε για μετάφραση, στην ουσία εννοούμε Μετεγγραφή ή ακόμη καλύτερα: Επανεγγραφή του πρωτότυπου κειμένου, τα βασικά ερωτήματα είναι:

Πού στοχεύω;

Πού εστιάζω;

Στο Γράμμα;

Στο Πνεύμα;

Στο Ύφος;

Πώς -που θα πει με ποια κριτήρια– επιλέγω τι ακριβώς θα μεταφερθεί από τη μία Γλώσσα στην Άλλη;

Αυτά είναι τα κύρια ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν σε ένα Σεμινάριο διάρκειας 12 ωρών (4 τρίωρα).

Το Σεμινάριο είναι ανοιχτό για παρακολούθηση προς άπαντες.

Προτεινόμενα έργα από τα οποία θα αντληθεί υλικό για επεξεργασία:

Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή

Ματωμένος Γάμος του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

Γυάλινος Κόσμος του Τένεσι Ουίλιαμς

Παλιοί Καιροί του Χάρολντ Πίντερ

Μαθήματα που απευθύνονται σε όλες και όλους

Διάρκεια Μαθήματος   :    1 μήνας / 12 ώρες

Έναρξη :  Πέμπτη  16  Νοέμβριου

Περίοδος  :  Νοέμβριος 16 ,23 ,30  – Δεκέμβριος 7  , 2023 , κάθε Πέμπτη 18:00 – 21:00

Κόστος :  120 ευρώ σύνολο

Βιογραφικό:

Ο Δημήτρης Τσεκούρας γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1967. Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ.Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στον τομέα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων. Ασχολήθηκε ερευνητικά με την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και την πεζογραφία του Γιώργου Χειμωνά. Γράφει Πεζογραφία και Θέατρο. Το βιβλίο του «Η Πόρτα» έχει μεταφραστεί στα Γεωργιανά και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Intelekti Publishing (2023). Τον Ιούνιο του 2023 ήταν η ελληνική συμμετοχή στο 8οΔιεθνές Φεστιβάλ Λογοτεχνίας στην Τιφλίδα με θέμα «Μέλλον και Διαφορετικότητα». ΔιδάσκειΑρχαία και Νέα Ελληνικά, Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή. Ζει στην Αθήνα.

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ:


Βασίλης Παλαιοκώστας ή Περί Δικαίου, ATHENSCHOOL (2022)
Ιστορίες του πάστορα Βογκ, Έρμα (2020)
Η Πόρτα, Έρμα (2019)
Η Απελευθέρωση, Red Marks (2018)
Η κοιλιά, Εξάρχεια (2016)
Η φθορά, Εξάρχεια (2013)
Το δίφυλο, Εξάρχεια (2013) (στην έκδοση περιλαμβάνονται σε επανέκδοση τα έργα Το νερό γνωρίζει και Η μπέμπα)
Η λίμνη, Σοκόλη-Κουλεδάκη (2012)
Θα ήθελα, Εμπειρία Εκδοτική (2011) (στην έκδοση περιλαμβάνονται σε επανέκδοση τα έργα Κρακ, Η ομορφιά σου καθώς και ο πρωτοδημοσιευμένος μονόλογος Saroten των 10 mg)
Ο συν και ο πλην, Πολύχρωμος Πλανήτης (2009)
Η ομορφιά σου, Ελληνικά Γράμματα (2006)
Sueño del mar, Οδός Πανός (2001)
Ο Επισκέπτης, Οδός Πανός (2000)

ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ:


Ο άνθρωπος που αγαπούσε πολύ τη Λογοτεχνίατου Guram Dochanaschvili (υπό έκδοση)
Ο Γυάλινος κόσμος του Tennessee Williams, vakxikon.gr (2022)
Ματωμένος γάμος του F.G. Lorca, Σοκόλη (2017)
Τα μάγια της πεταλούδας του F.G. Lorca, Σοκόλη-Κουλεδάκη (2011)

ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΓΡΑΦΙΑ:


Η Εκάβη σε ένα ελληνικό νησί, σκηνοθεσία Ζωή Ξανθοπούλου (2023)
Η Απελευθέρωση, σκηνοθεσία Ζωή Ξανθοπούλου (2018)
Η εξομολόγηση ενός βαμπίρ, σκηνοθεσία Δημήτρης Γεωργαλάς (2016)
Κάθε σαράντα χρόνια, σκηνοθεσία ΝίκοςΣακαλίδης (2014-2015)
Η φθορά, σκηνοθεσία Ορέστης Τάτσης (2014-2015)
Η λίμνη, σκηνοθεσία Ζωή Ξανθοπούλου (2012)
Η μπέμπα, σκηνοθεσία Ορέστης Τάτσης (2010-2011)
Το νερό γνωρίζει, σκηνοθεσία Δημήτρης Καταλειφός (2007-2008)


Αλέξανδρος Σχισμένος ,  εργαστήριο Φιλοσοφίας

Τέσσερεις συναντήσεις για την Ψηφιακή Κοινωνία

Μαθήματα που απευθύνονται σε όλους

Τέσσερις συναντήσεις για την ψηφιακή κοινωνία

Τι σημαίνει ψηφιακό; Τι είναι ο κυβερνοχώρος; Ποια είναι η σημασία της ψηφιακής επικοινωνίας για την συνύπαρξη, το δημόσιο λόγο και την τέχνη;

Η εμφάνιση του Internet συνιστά μια ιστορική τομή. Από τη μία, το Internet διανοίγει τη δυνατότητα ενός νέου ψηφιακού δημοκρατικού ανθρωπισμού, με χαρακτηριστικά την ελεύθερη ανταλλαγή, την ελεύθερη κυκλοφορία της πληροφορίας και της έρευνας, την ελεύθερη επικοινωνία. Από την άλλη, προσφέρει εξίσου την δυνατότητα της επέκτασης των συστημικών δομών, του εμπορίου των δεδομένων, της καταγραφής, της ιδιωτικής απομόνωσης και του άνωθεν ελέγχου.

Προκειμένου να πράξουμε πρέπει να κρίνουμε, προκειμένου να κρίνουμε πρέπει να κατανοήσουμε και προκειμένου να κατανοήσουμε πρέπει να διαφωτίσουμε τις πολλαπλές πτυχές της ψηφιακής κοινωνίας.

Σας καλούμε σε έναν κύκλο τεσσάρων ανοιχτών διαλέξεων, με εισηγητή τον καθηγητή Φιλοσοφίας και Ιστορίας του Θεάτρου της Σχολής Τεχνών Εκατό δρ. Αλέξανδρο Σχισμένο, με σκοπό να συζητήσουμε από κοινού τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.

Διάρκεια Μαθήματος   :    1 μήνας  /  8 ώρες

Έναρξη :   Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024

Περίοδος  :  Φεβρουάριος 2024 ,  Σάββατα :  3,10,17,24 , ώρα 18:00 – 20:00

Κόστος :  50  ευρώ

Βιογραφικό:

Ο Αλέξανδρος Σχισμένος γεννήθηκε το 1978 στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Αγρίνιο.
Είναι διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Παν/μίου Ιωαννίνων και μεταδιδακτορικός ερευνητής του Α.Π.Θ. Υπήρξε μέλος της συντακτικής ομάδας των περιοδικών Βαβυλωνία (2003-2019), Το Έρμα και Αυτολεξεί.
Έχει δώσει διαλέξεις για τη φιλοσοφία του θεάτρου με έμφαση στην αρχαία τραγωδία στο πλαίσιο του Θερινού Μαντείου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ιωαννίνων το 2021, 2022, 2023, καθώς και σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, και επίσης έχει δημοσιεύσει άρθρα σε έντυπα και διαδικτυακά
επιστημονικά περιοδικά για θέματα κοινωνικής φιλοσοφίας, ιστορίας της φιλοσοφίας, πολιτισμού και πολιτικής θεωρίας.
Κυκλοφορούν τα έργα του: Η ανθρώπινη τρικυμία: Ψυχή και αυτονομία στη φιλοσοφία του Κορνήλιου Καστοριάδη (2013, Εξάρχεια), Μετά τον Καστοριάδη: Δρόμοι της αυτονομίας στον 21ο αιώνα (2014, Εξάρχεια), Το τέλος της εθνικής πολιτικής (2016, Εξάρχεια), Μικρή πραγματεία για τον ερωτικό χρόνο (2017, RedMarks), Καστοριάδης εναντίον Χάιντεγκερ (2020, Αυτολεξεί), Castoriadis and Autonomy in the Twenty-First Century (2021, Bloomsbury Academic), Common Futures: Social Transformation and Political Ecology (2020, Black Rose Books), Εισαγωγή στην Κριτική του ψηφιακού λόγου (2021, Athens School), Castoriadis against Heidegger: Time and Existence (2023).