
Την χρονιά που μας πέρασε είχαμε τη χαρά να απολαύσουμε, πέρα από το διδακτικό, και το καλλιτεχνικό έργο των δημιουργών που διδάσκουν στη Σχολή μας. Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια παραδείγματα:

Σπουδαίοι καλλιτέχνες, σπουδαίοι καθηγητές!
Φέτος την άνοιξη και το καλοκαίρι είχαμε τη χαρά να απολαύσουμε στο κινηματογραφικό πανί εξαιρετικές ερμηνείες από ηθοποιούς – καθηγήτριες και καθηγητές της Σχολής μας.
Τον Μάρτιο είδαμε τον Χάρη Φραγκούλη δίπλα στη Μιχαηλία Μουσάκου στη μικρού μήκους Ταινία «Το Ακίνητο Κυπαρίσσι» σε σκηνοθεσία Αντρέα Κοντόπουλου και σε σενάριο του δικού μας Χάρη Τζωρτζάκη.
Τον Ιούλιο είδαμε την ταινία «Κρύο» σε σκηνοθεσία Αντρέα Κοντόπουλου με τις/τους ηθοποιούς, καθηγήτριες και καθηγητές μας, Ανδρέα Κωνσταντίνου, Σοφία Κόκκαλη, Χάρη Φραγκούλη και Χάρη Τζωρτζάκη σε πρώτους ρόλους δίπλα στις νέες ηθοποιούς Κατερίνα Γκιβαλου, Μαρία Αρζόγλου και τον Παναγιώτη Ρενιέρη. Την μουσική έγραψε ο σύνθέτης και καθηγητής μουσικής μας, Κορνήλιος Σελαμσής, επενδύοντας ρυθμικά αυτή τη συλλογική δημιουργία. Ανυπομονούμε να δούμε την ταινία και τον Σεπτέμβριο στο στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας!
Παρομοίως ανυπομονούμε να δούμε την επόμενη σεζόν τον Χάρη Τζωρτζάκη στην νέα ταινία του σκηνοθέτη Καρόλου Ζωναρά «Ισορροπίες», καθώς εξερευνούμε τις εκατό διαστάσεις της δραματικής τέχνης!

Παγκόσμια πρεμιέρα στο 59ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι (Τσεχία) για την 8η μεγάλου μήκους ταινία του Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy) φέτος τον Ιούλιο, με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη ηθοποιό και καθηγήτρια υποκριτικής της σχολής μας, Σοφία Κόκκαλη. Ανυπομονούμε για την προβολή της ταινίας και στις αθηναϊκές αίθουσες!
“Eνα τρυφερό φιλμ τρόμου, ένα πειραματικό μελόδραμα [..] μια ασυνήθιστα προσωπική, αλλά εκφραστικά δυνατή μελέτη ενός καλλιτέχνη στο κατώφλι της μέσης ηλικίας. Ολοι οι φόβοι, οι ανησυχίες και οι ελπίδες ενσαρκώνονται στον χαρακτήρα της Μάργκο, μιας τραγουδοποιού που ήταν κάποτε διάσημη, αλλά τώρα απομονώνεται στο διαμέρισμά της.” (από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ)

Στην Επίδαυρο φέτος το καλοκαίρι είχαμε την χαρά να απολαύσουμε την εξαιρετική ερμηνεία του, ηθοποιού, σκηνοθέτη και καθηγητή υποκριτικής της σχολής μας, Χάρη Φραγκούλη στην πολυσυζητημένη παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού “ζ-η-θ, ο Ξένος”Μια επιστροφή στις πηγές: επίσκεψη σε τρεις ραψωδίες της Οδύσσειας. Παρακολουθούμε την περιοδεία της παράστασης σε όλη την Ελλάδα με ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Η Ανδρομάχη του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα ανέβηκε με επιτυχία στην Επίδαυρο στις 8-9 Αυγούστου και έρχεται στο Ηρώδειο στις 25 Σεπτεμβρίου! Παρακολουθούμε την περιοδεία της παράστασης με ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς την εξαιρετική Φωνητική δραματουργία και Διδασκαλία ανέλαβε η, συνεργάτις και καθηγήτρια φωνητικής μας, Άννα Παγκάλου!

Ένα γεμάτο τετραήμερο διεθνούς σύγχρονης μουσικής στο τριεθνές των Πρεσπών από τις 28 έως τις 31 Αυγούστου. Θα το παρακολουθήσουμε με ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς στις 30 Αυγούστου παρουσιάζει τη μουσική σύνθεσή του ΠΝΟΗ ο συνθέτης Κορνήλιος Σελαμσής, συνεργάτης και καθηγητής μουσικής μας!
Από τις 19:00 έως τις 20:00 στο Συσκευαστήριο Φασολιών του Συνεταιρισμού «Πελεκάνος», η βιοτεχνία θα μεταμορφωθεί σε μουσικό τοπίο!
Το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής TRIETHNÉS πραγματοποιείται σε συμπαραγωγή με τον Δήμο Πρεσπών και υπό την αιγίδα και επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού. Την Καλλιτεχνική Διεύθυνση υπογράφει ο διεθνώς καταξιωμένος μαέστρος, Γιώργος Ζιάβρας.

Την άνοιξη του 2025 στις αθηναϊκές σκηνές ξεχώρισε η ερμηνεία του, ηθοποιού και καθηγητή υποκριτικής μας, Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη στον ρόλο του Φρίντριχ Νίτσε, στην παράσταση “Όταν έκλαψε ο Νίτσε” σε σκηνοθεσία των Ακύλλα Καραζήση & Νίκο Χατζόπουλο. Εξάλλου τη θεατρική διασκευή του έργου του Ίρβιν Γιάλομ από την Ευαγγελία Ανδριτσάνου έντυσε μουσικά ο, καθγητής μουσικής μας, Κορνήλιος Σελαμσής. Ενώ θυμηθήκαμε και το πρώτο ανέβασμα του έργου το 2012, από τους ίδιους σκηνοθέτες, όπου τον ρόλο του νεαρού Φρόιντ ερμήνευσε ο, καθηγητής υποκρτικής μας, Χάρης Φραγκούλης. Ήταν μία παράσταση που συνδύαζε το θέατρο με την ιστορία της φιλοσοφίας και της ψυχανάλυσης μαζί με αγαπημένους δημιουργούς και συνεργάτες, εξέφραζε δηλαδή τον προσανατολισμό της σχολής μας, και απολαύσαμε μαζί με το αθηναϊκό κοινό.

Φέτος την άνοιξη είχαμε την χαρά να απολαύσουμε μια νέα ερμηνευτική προσέγγιση του υπαρξιακού αριστουργήματος του Σάμουελ Μπέκετ “Περιμένοντας τον Γκοντό”, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου με τους Πάνο Παπαδόπουλο (Βλαδίμηρος) και Τάσο Ροδοβίτη (Εστραγκόν) και ένα θίασο νέων ερμηνευτών! Είδαμε την παράσταση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο, καθηγητής μουσικής της Σχολής μας, Κορνήλιος Σελαμσής παρουσίασε μια πρωτότυπη διερεύνηση του προσωδιακού χαρακτήρα του μπεκετικού κειμένου, ενώ την κινησιολογία επιμελήθηκε ο, καθηγητής Χορού της Σχολής μας, Χρήστος Στρινόπουλος, σε έναν χορευτικό σχολιασμό τόσο του κειμένου όσο και της Κιουμπρικιανής αισθητικής!

Tην άνοιξη του 2024 είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε επί σκηνής την εξαιρετική συνεργασία δύο καθηγητών υποκριτικής της Σχολής μας, του ηθοποιού/σκηνοθέτη Χάρη Φραγκούλη και του ηθοποιού/σκηνοθέτη Περικλή Μουστάκη στην παράσταση “Rayman ούρλιαξε” του Γιάννη Μαυριτσάκη – μια παράσταση που κέρδισε το Βραβείο Σύγχρονου Ελληνικού Έργου από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών το περσινό φθινόπωρο.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε την άνοιξη του 2024 ακόμη μία εξαιρετική συνεργασία τριών καλλιτεχνών και καθηγητών της σχολής μας μας, τον μονόλογο του Λεονίντ Αντρέγιεφ “Η Σκέψη” όπου πρωταγωνίστησε ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη και μουσική Κορνήλιου Σελαμσή!
Η παράσταση βραβεύτηκε με το Βραβείο Δραματουργίας από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών το περσινό φθινόπωρο (Οκτώβρης 2024).

Είχαμε φέτος την άνοιξη τη χαρά να απολαύσουμε την παράσταση “Άβυσσος” της, ηθοποιού, σκηνοθέτιδας και καθηγήτριάς μας, Ελεάνας Γεωργούλη στο ΠΛΥΦΑ, μια επίκαιρη, ρευστή και μεταδραματική “παράδοξη διαβατήρια τελετουργία”, για την οποία γράφτηκε:
“Στην «Άβυσσο» της Γεωργούλη κυριαρχεί το συλλογικό σώμα του Χορού. Εκφράζεται με ιδιαίτερη ενάργεια πως όλα τα μέλη αυτού του Χορού λειτουργούν ως ισάξιοι φορείς μιας αφήγησης, που προτείνει τη θέαση σε έναν κόσμο που δεν θα έχει ανάγκη από την καθαγιασμένη εικόνα μιας ανέφικτης ARCADIA νήσου αλλά θα συνοψίζει στο λόγο και την πράξη του, την ουσία της συνύπαρξης σε μια γη, που θα υποδέχεται το ανθρώπινο υποκείμενο χωρίς την εφιαλτική συνθήκη των πάσης φύσεως διαχωριστικών κοινωνικοπολιτικών μοντέλων και περιβαλλοντικών εφιαλτών.” {Δρ. Ελένη Γκίνη, theatermag)

Στις αρχές του 2025 είχαμε την τύχη να απολαύσουμε ξανά την ηθοποιό και καθηγήτρια φωνητικής μας Παρθενόπη Μπουζούρη, μαζί με τις Φωτεινή Βελεσιώτου και Αναστασία Μουτσάτσου, υπό ην σκηνοθετική καθοδήγηση της Ελένης Γκασούκα στην μουσικοθεατρική παράσταση “Γυναίκες on the rocks”! Μία επίκαιρη και σημαντική παραγωγή που αποκαλύπτει τα κυρίαρχα έμφυλα στερεότυπα και τον σεξισμό της κοινωνίας μας μέσα από το γυναικείο βιωματικό βλέμμα.
Μία παράσταση από το κριτικό και κοινωνικό θέατρο που θέλουμε!
Ανυπομονούμε για τα επόμενα έργα και τη διδασκαλία της Παρθενόπης!

Το καλοκαίρι του 2024 στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου απολαύσαμε το χορογραφικό έργο Scared του χορευτή, χορογράφου και καθηγητή χορού της Σχολής μας, Ηλία Χατζηγεωργίου, που πραγματεύτηκε το διαχρονικό αλλά και πάντα επίκαιρο ζήτημα του φόβου. Ερευνώντας τα συμπτώματα του φόβου, πάντα με έμπνευση και κινητικά εργαλεία από το street dance, η παράσταση προσέγγισετις σωματικές εκφράσεις του φόβου, μέσα από την εκφραστικότητα της ζωντανής ανθρώπινης συνύπαρξης που αναδεικνύεται σε πεδίο μάχης και αντίστασης στην εποχή του ψηφιακού.
Ανυπομονούμε για τις επόμενες χορογραφίες του Ηλία, όπως και για τα μαθήματά του στις σπουδάστριες και τους σπουδαστές μας!